Kampanja za smanjenje upotrebe plastičnih kesa

Detalj iz marketa Franca

Nikšić; 17-19.12.2019. godine. Društvo mladih ekologa je u okviru projekta „Upoznajmo otpad bolje“ počelo kampanju za smanjenje upotrebe jednokratnih plastičnih kesa. Kampanju smo do sada realizovali u saradnji sa marketima Franca i Voli. Tokom kampanje u prodajnim objektima u Nikšiću sa kupcima smo razgovarali na temu plastike za jednokratnu upotrebu.

Većina je saglasna da poseban problem predstavljaju plastične kese ali i da njihova upotreba olakšava proces trgovine. Takođe se vićina saglasila da bi podržali potpuno ukidanje plastičnih kesa. Zanimljivo je istaći  da građani slabije raspolažu sa podacima kada je u pitanju količina upotrebe jednokratnih plastičnih kesa po stanovniku na godišnjem nivou u Crnoj Gori. Podatak od preko 700 komada je za dosta kupaca bio iznenađujući.

Tokom kampanje u ova 2 prodajna objekta podijelili smo 240 platenih cegera sa natpisom „Neću kesu, nosim ceger!“. Osnovni zadatak kampanje je da građane motivišemo na korišćenje cegera koji se mogu više puta upotrebljavati.

Kampanju planiramo realizovati i na gradskom trgu gdje ćemo uz razgovor, osim cegera, dijeliti  i edukativne brošure na temu „Šta članstvo u EU znači u pogledu tretiranja otpada?“

Projekat „Upoznajmo otpad bolje“ je podržan u okviru Regionalnog programa lokalne demokratije na Zapadnom Balkanu (ReLOaD), koji finansira Evropska unija, a sprovodi Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP). U Crnoj Gori, ReLOaD program se sprovodi u partnerstvu sa opštinama Nikšić, Tivat, Kotor, Pljevlja i Podgorica.

You may also like...

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *